elmo-users

Re: [elmo-users] interfejs

From: Krzysztof Gibas
Subject: Re: [elmo-users] interfejs
Date: Thu, 25 Sep 2003 16:34:27 +0200

On Wed, 24 Sep 2003 15:53:21 +0200, rzyjontko wrote:

> Jednym słowem jestem jedyną osobą, której podoba się to choćby w małym
> stopniu.

Mi się podoba nowy interfejs. Fakt, że nie w całości, ale jak pisze rzyjontko,
że będzie można to skonfigurować to chyba nie ma problemu - w takim wypadku,
zawsze można sobie dostosować do swoich potrzeb wygląd.

> Zdaje się, że najlepiej by było, gdyby można było konfigurować każdy
> aspekt wyświetlania elmo.  Rozmiary i położenie okna, oraz istnienie
> ramek, kolorów itd.  Wtedy można by było dowolnie dobrać wygląd elmo.
> I zadowoleni byliby przyzwyczajeni do ascetycznego wyglądu (bo przecież
> dałbym Wam spreparowanego configa), a domyślny mógłby być troszkę
> bardziej zachęcający.

Wow, to by było super. Coś a'la theme w ekg. Nie dość, że można wygląd
dostosować dwoma kliknięciami, to jeszcze wszystkie kolory można poprzez
theme zmienić.

rzyj rób jak uważasz, jeżeli wygląd będzie _naprawde_ w duzym stopniu
konfigurowany to chyba nie bedzie problemu.

> [...]
> sobie przy tym przez jakiś czas.  Zmniejszyłem okienko folderu,
> wyświetliłem box_selection z lewej strony, zrobiłem niebieską
> podziałkę, ograniczyłem obszar z góry (o 3 wiersze) i nadal wszystko
> było czytelne.  Nadal można było korzystać z programu.  Stąd mój zapał,
> zeby to zmienić.  Nie wiem jeszcze, jak to będzie wyglądać na terminalu
> 80x25, ale chciałbym kontynuować tę dyskusję.  Najlepiej by było, jakby
> każdy mógł mi napisać, jak sobie wyobraża stronę wizualną elmo.  Bo ja
> na prawdę nie mam zielonego pojęcia jak się do tego zabrać.

Mi w tej chwili, szczerze mówiąc, nie przeszkadza wygląd elmo. Jest prosty
i czytelny. Zawsze się znajdzie ktoś kto będzie narzekał, że wsześniejszy
był lepszy, albo po prostu nie będzie chcił zmieniać swoich przyzwyczajeń.
Podobnie było w ekg - przy zmianach z readline na ncurses, do tej pory są
ludzie którzy używają readline, pomo że, ncurses jest bardziej
"rozwinięty".

> Szczerze mówiąc wolałbym, aby ktoś to zrobił za mnie.  Tak, abym mógł
> się zająć implementacją kolejnych protokołów, lepszą obsługą MIME,
> SSLem, gpg itp.  Ale w tej chwili obecny interfejs mi najnormalniej w
> świecie zawadza.  I jestem gotowy oddzielić go od prawdziwego kodu, być
> może nawet usunąć większość plików.  Tylko że wtedy nie wiem nawet
> kiedy mógłbym się zająć prawdziwymi uspranieniami.

Ja niestety odpadam - moje umiejętności w c, pozostawiają sporo do życzenia.
Ale za to z chęcią, będę testował wszystkie wprowadzane zmieny.

Kzrysiek.
--
Debugging is twice as hard as writing the code in the first place.
Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are,