parallel

Feature request - {..} remove two level of extensions

From: Martin Møller Skarbiniks Pedersen
Subject: Feature request - {..} remove two level of extensions
Date: Fri, 16 Mar 2012 21:00:12 +0100

Hi,
  I have a feature request for GNU parallel.
  The option could be {..} or maybe {.2} and should
remove the extension from a filename two times eg.

$ ls track07.cdda.wav | parallel echo {..}.flac
track07.flac

I could use with when I extract files from a music disc with
cdparanoia and then encode the wav-files with flac.

Today I do this:

$ ls track*wav
track07.cdda.wav  track10.cdda.wav  track13.cdda.wav
track08.cdda.wav  track11.cdda.wav  track14.cdda.wav
track09.cdda.wav  track12.cdda.wav  track15.cdda.wav

$ ls *wav | parallel -n 1 flac {} -o {.}.flac
[...]

$ ls track*flac
track07.cdda.flac  track10.cdda.flac  track13.cdda.flac
track08.cdda.flac  track11.cdda.flac  track14.cdda.flac
track09.cdda.flac  track12.cdda.flac  track15.cdda.flac

$ ls *flac | parallel -n 1 mv {} {.}

$ ls *cdda | parallel -n 1 mv {} {.}.flac

Regards
Martin

--
Til uvedkommende, der læser med: Der er ingen grund til at læse min
mail. Jeg har intet at gøre med FARC, al-Jihad, al-Qaida, Hamas, Hizb

Leve Ligemageriet!
Styrk pøbelvældet!
Bevar misundelsesafgifterne og cafepengene!
Hurra for ældrebyrden!