www-tr-gonullucevirmenler

Re: [www-tr-gc] (konu yok)

From: Sonmez Kartal
Subject: Re: [www-tr-gc] (konu yok)
Date: Tue, 24 Jun 2008 21:36:30 +0300

copyleft lisanslar, telif hakkını halkın kullanımına açan lisanslar
diyebilirim.  Eğer bu anlamda kullanırsak daha uyarıcı olabiliriz.
Yani, telif hakkı var ama alışıla gelmişinin tersine...

Türkçe karşılığı için aynı etkiyi sağlamayan bir ifade kullanmak,
copyleft deyimi yok etmekten farksızdır.  copyleft deyimi de özgür
yazılım hareketinin, GNU GPL lisansının önemli bir parçası.

Şimdilik, öneri olarak aşağıda listediklerimi veriyorum.

Paylaşan telif hakkı
Telif paylaşım hakkı

ve

Özgürlük paylaşım hakkı

Özellikle sonuncuyu iyi düşünmenizi istiyorum.  Her ne kadar telif
kelimesini içermese de bence copyleft kavramının anlamını direk
karşılıyor.