elmo-users

Re: [elmo-users] do rzyja

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users] do rzyja
Date: Wed, 08 Oct 2003 22:56:39 +0200

Szymon napisał:

> Chyba jednak nie powinienem bawić się kodem.  Jestem zbyt zakręcony; w
> ramach ,,przetestowania'' samego siebie mam do Ciebie prośbę, wzkaż mi,
> gdzie w zwalniana jest pamięć która rezerwowana jest w pliku(*)
> `rchtype.c' w funkcji `chstrdup' (u mnie linia 112). Musi gdzieś być bo
> elmo bardzo nie cieknie a ja nie widzę gdzie :( (gdzie jest zwalniana
> pamięć, a nie gdzie program przecieka) -- demencja starcza, czy co ?

Ta pamięć jest zwalniana w funkcji rchtype_destroy (u mnie linia
270).

Moduł rchtype.c definiuje typ rchtype_t wraz z niezbędnymi operacjami
do operowania nim.  Ogólna tablica tablic wraz z operacjami tworzenia,
dodawania, usuwania itp. jest zdefiniowana w pliku rarray.c.
rchtype_t niejako dziedziczy po rarray_t.  Niejako - ponieważ całe
dziedziczenie jest wyrażone explicite - żadna funkcja nie wywołuje się
w sposób niejawny.

Najważniejszą funkcją rchtype.c jest rchtype_split_lines, która służy
do rozbicia tekstu na wiersze łańcuchów ncurses'owych (w takim
łańcuchu każdy znak jest przechowywany razem z atrybutami wyświetlania
jak np. kolor, podkreślenie).  Funkcja chstrdup jest jednym z
elementów potrzebnych do złożenia rchtype_split_lines.  W momencie
niszczenia "obiektu" typu rchtype_t niszczona jest również cała jego
zawartość.

rzyjontko         <rzyj # plusnet () pl>
http://www.student.ii.uni.wroc.pl/~rzyj/