mozilla-nl-dev

Re: [Mozilla-nl-dev] Firefox 0.9 eerste test voor het installatiepakket

From: Martijn Ras
Subject: Re: [Mozilla-nl-dev] Firefox 0.9 eerste test voor het installatiepakket voor Linux.
Date: Fri, 23 Jul 2004 00:54:18 +0200

Zo vlak voor ik op vakantie ga nog even mijn antwoorden op de laatste twee berichten:

[knip]
> Als ik hem probeer te starten krijg ik eerst de volgende melding:
> title="&migrationWizard.title;"
> Als ik vervolgens dat venster sluit, krijg ik:
> title="&mainWindow.title;"
> Als ik dat venster sluit, sluit in Firefox af.
>
> Ik heb nog geen ~/.mozilla/firefox. Mijn huidige profiel staat nog in ~/.phoenix. Mijn huidige Firefox versie is 0.8 NL.
[/knip]
[MR]
Ik ben bang dat versie 0.9 zich ondanks de migratie-assistent nog steeds kan verslikken in oude profielen. In dat geval, raad ik aan eerst een reservekopie van de bladwijzers te maken (Bladwijzers worden in het bestand 'bookmarks.html' in je profiel opgeslagen). Dan alle profielen van oude/anderstalige versies te verwijderen. Profielen zaten voorheen in '~/.phoenix' en tegenwoordig in "~/.mozilla/firefox". Vervolgens opnieuw te installeren en de bladwijzers aan je nieuwe profiel toe te voegen.
[/MR]

[knip]
> Moet ik iets speciaals doen voor deze upgrade of is er nog een probleem met deze Firefox versie?
[/knip]
Zoals het onderwerp van mijn bericht al aangaf betreft dit een testuitgave. Functioneel is deze gelijk aan de engelstalige, de vertaling is echter nog niet helemaal voltooid. Het hulpsysteem en d e installatieprocedure zijn nog niet vertaald. Tevens zal je mogelijk foutieve sneltoetsen tegenkomen.

[knip]
is dit met de veiligheids updates?
[/knip]
Nee dit is de originele versie 0.9.

Mazzel,

Martijn.
P.S. Inmiddels werkt de eerste teste voor het installatiepakket voor Windows ook. Het hulpsysteem genereert een XUL fout, zo'n lelijke rode tekst onder in het venster. Aangezien het hulpsysteem toch nog niet vertaald is wil ik het er morgen uithalen en het installatiepakket vervolgens ook publiceren. Of vinden jullie die balk onder in het venster voorlopig geen probleem?