www-tr-comm

Re: [www-tr-comm] free-sw.tr.po dosyası

From: Sönmez Kartal
Subject: Re: [www-tr-comm] free-sw.tr.po dosyası
Date: Fri, 12 Sep 2008 13:59:11 +0300

   Bazı çevirilerde fazladan '\n' karakteri (newline) koymuşsunuz

Onları fark etmemişim.

   http://www.gnu.org/software/trans-coord/manual/gnun/gnun.html
   sayfasını okudunuz mu?

Hayır, okumadım.

   Çeviriyi PO haline getirirken özgün belge ile karşılaştırıyor
   musunuz Sn. Kartal? Gözünüzden kaçmış olabilir diye söylüyorum

   çevirisine baktığınızda eksik olduğunu göreceksiniz. Bunun nedeni
   Türkçe'de "özgür" sözcüğünde İngilizce'deki "free" sözcüğünde
   bulunan özgür mü beleş mi gibi bir sorun olmamasıdır.

   Yine de bu özgün metinde bulunan bir bilgiyi keyfimize göre
   kaldırıp atabileceğimiz anlamına gelmiyor. Dolaisiyle sizden bu
   noktada "TRANSLATOR'S NOTE" bölümünü nasıl kullandığıma dikkat
   etmenizi rica ediyorum.

O kısmın eksikliğini fark ettim.  Fakat, size belirtmeyi unuttum.

   Ben kullanmıyorum, ama GNU/Emacs ile bu tür şeyleri yapmak için
   bkz.
   http://www.gnu.org/software/emacs/manual/html_node/emacs/Version-Control.html

O fonksiyonu yazmak, vc öğrenmekten daha çabuk olacağı için vc'yi düşünmedim.