elmo-users

ODP: Re: [elmo-users] interfejs

From: rzyjontko
Subject: ODP: Re: [elmo-users] interfejs
Date: Wed, 24 Sep 2003 10:00:51 +0200

> ale chyba troszkę się to rozmyło. Jeżeli, ktoś miałby lepszę screeny,
> z chęcią bym obejrzał, bo teraz imho jest to mało czytelne.

Dobra.  To ja załączam do listu dwa gify, które przesłał mi ten gość po
raz drugi.

> A więc, bardzo podoba mi się pomysł z okienkiem do pobierania
> maili, w którym ładnie się wszystko wyświetla. Podoba mi się również
> pomysł menu górnego oraz wyśiwetlania nazw skrótów do niektórych
> funkji.
> Natomiast, to "okienko" po lewej stronie wydaje mi się niepotrzebne.
> W tej chwili jest moim zdaniem dobrze. Informacja o liczbie
> wiadomości,nie przydaje się za często, więc też nie powinna
> "zaśmiecać" ekranu.

No i proszę.  To ja mam zupełnie odmienne zdanie, ale na pewno jakoś to
się uda pogodzić.  Otóż mnie się to okienko po lewej stronie podoba.
Ale w tej sytuacji postaram się zrobić tak, aby można je było chować.

Jeśli chodzi o menu główne to na razie nie potrafię sobie tego
wyobrazić, ale już odzwyczaiłem się od myśli, że należy zaoszczędzić
miejsce na ekranie do wyświetlania listy wiadomości.  Również belka
zawierająca "Date From Subject" wydaje mi się dobrym pomysłem, a na
dodatek łatwo realizowalnym.  Z tym, że nadal widok będzie
konfigurowany format-stringiem.

Upieram się natomiast przy status barze i echo-area, bo tak jest po
prostu w moich ulubionych programach konsolowych (emacs, ekg).

Jeśli zaś chodzi o pobieranie to właśnie pracuję nad asynchroniką i tu
wolałbym, aby te informacje wyświetlały się gdzie indziej.  Wynika to z
tej prostej przyczyny, że podczas pobierania listu możnaby już
przeglądać resztę listów i wybierać następne do pobrania.

Nawiązując jeszcze do popa, wspomnę że wczoraj zaimplementowałem apopa
(dla niewtajemniczonych: to bezpieczny sposób autoryzacji przez pop3),
po tym jak ze zdziwieniem stwierdziłem, że obsługuje go poczta.fm.
Poza tym zamierzam usprawnić system sprawdzania, które wiadomości
zostały już pobrane.

Ale główną zaletą asynchronicznego zachowania elmo będzie oczywiście
wysyłanie listów.  Wciskam 'y' i przestaję się martwić o list.
Potrzebny jest tylko kawałek miejsca na wyświetlanie postępu.  Pierwsza
idea była taka, aby informację tą wyświetlać zamiast zegarka, ale teraz
wydaje mi się, że jest tam za mało miejsca.  Przyjrzyjcie się tym
obrazkom, pamiętajcie, że zostaje statusbar i echo-area no i dajcie
znać, gdzie możnaby je zmieścić.

rzyjontko