mozilla-nl-dev

Re: [Mozilla-nl-dev] Mozilla-NL: Vertalen van web site en page.

From: Taco Witte
Subject: Re: [Mozilla-nl-dev] Mozilla-NL: Vertalen van web site en page.
Date: Fri, 13 Sep 2002 09:57:41 +0200

Martijn Ras wrote:

> Hallo Allemaal,
>
> De termen web site en web page worden afwisselend gebruikt in de
> originele bestanden van Mozilla.

En dat zijn niet de enige woorden die afwisselend vertaald worden..

> Ik denk dat we moeten proberen het volgende af te spreken om een
> consistente vertaling te maken:
>
> web site -> web site
> internet site -> internetsite
> web page -> web pagina
> internet page -> internetpagina

[snip]
> internet/web SITE = Een collectie van web PAGES.
> internet/web PAGE = Een pagina op het internet. (deel uitmakend van een
> web SITE)
>
> Echter, de term internet/web SITE wordt ook regelmatig gebruikt om een
> pagina aan te duiden. Als dat het geval is moet internet/web SITE als
> internet/web pagina vertaald worden.

Prima. Daar ben ik het mee eens (wil je het in afwijkingen.txt zetten,
als dat nog niet gebeurd is? bedankt). Misschien moeten we trouwens de
naam
van dat bestand eens veranderen, het klinkt wat raar (en zeker als het
een
"standaard" moet zijn voor de vertaling).

Met groet,
Taco aka Aurelus