gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Uppdaterad! (patch) inloggadstatus

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Uppdaterad! (patch) inloggadstatus
Date: Tue, 9 Jul 2002 22:02:38 +0200

On Tue, 09 Jul 2002, Aron Boström wrote:

> Jag har också haft en del skumheter på min lokala cvs-kopia.
> På dagboken ser visar den att man är oinloggad.
> (upptäckte det precis nyss)
>
> Jag har försökt, men fattar noll.
>
> Jag har inte tid att kolla mer på det förän till helgen. :-(

Ulf har grävt i kakproblemet, och vi har även submittat en funktion i
mainfile.php som heter isRealUser, och det är nog den vi ska använda
istället för att dekoda kakan direkt. Men varför saker går sönder när
vi kör cookiedecode() (För det är väl den som förstör kan man anta) i
header.php förstår jag inte riktigt. Ulf?

> Någon annan får gärna kolla på det. Patchen är inte så krånglig.

Nä, och så såg det ju ganska bra ut också.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-709580442