gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Uppdaterad! (patch) inloggadstatus

From: Ulf Harnhammar
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Uppdaterad! (patch) inloggadstatus
Date: Tue, 9 Jul 2002 23:00:14 +0200 (CEST)

On Tue, 9 Jul 2002, Patrik Wallstrom wrote:

> Ulf har grävt i kakproblemet, och vi har även submittat en funktion i
> mainfile.php som heter isRealUser, och det är nog den vi ska använda
> istället för att dekoda kakan direkt. Men varför saker går sönder när
> vi kör cookiedecode() (För det är väl den som förstör kan man anta) i
> header.php förstår jag inte riktigt. Ulf?

Ingen aning. isRealUser kollar mest om användaren är icke-spoofad, och om
man är inloggad eller inte. Den returnerar alltså true/false eller inte
alls. Jag håller på med en patch som börjar använda isRealUser() på olika
ställen.

Aron: kan inte din patch länka till user.php, även om man är inloggad? Där
finns ju en massa funktioner, och det kan vara bra att enkelt kunna komma
dit.

// Ulf