mozilla-nl-dev

Re: [Mozilla-nl-dev] Mozilla-NL: 1.6b

From: Martijn Ras
Subject: Re: [Mozilla-nl-dev] Mozilla-NL: 1.6b
Date: Mon, 05 Jan 2004 20:52:10 +0100

H die Bart,

- tekststrings zijn vaak te lang. Bij 'voorkeuren' verdwijnt er vaak een stukje van de rechterkant van het venster en passen sommige strings niet in de lijst aan de linkerkant. Ik weet niet of het lokalisatie-framework van Mozilla hier een oplossing voor heeft (sommige talen gebruiken nu eenmaal langere woorden), maar in een zelfgemaakte Nederlandse installer van bv Firebird is het denk ik wel mogelijk om een paar waarden in de source aan te passen waardoor de vensters wat breder worden (hier zou ik wel uit kunnen komen denk ik, plus dat ik binnenkort de volledige versie van Visual C++ voordelig via school kan krijgen)

Dit probleem wat betreft de 'voorkeuren' van Mozilla onder Windows is bekend, in de uiteindelijke versie voor 1.6 hoop ik dat op te lossen.

Wat betreft Firebird zal het probleem vanaf versie 0.7 verholpen zijn.

Paar kleine typo's en andere onvolkomenheden

Worden bijgewerkt.

En verder nog een puntje uit de Gnome HIG (Human Interface Guidelines) waar ik het eigenlijk wel mee eens ben (niet van directe noodzaak, maar toch):

De sneltoetsen moeten nog eens allemaal worden nagekeken en daarbij zal gestreefd worden om de HIG zoveel mogelijk te volgen.

ps ik draai Mozilla met het 'Modern' thema onder Windows 2000

Dat was al lang duidelijk :)

Mazzel,

Martijn.