mozilla-nl-dev

Re: [Mozilla-nl-dev] Mozilla language packs bruikbaar voor Netscape 7.1?

From: Martijn Weisbeek \(MozBrowser\)
Subject: Re: [Mozilla-nl-dev] Mozilla language packs bruikbaar voor Netscape 7.1?
Date: Wed, 7 Jan 2004 22:05:51 +0100

Niek (en anderen),

> Wegens het gebruik van een Netscape Webmail-account gebruik ik nog
> altijd Netscape Navigator en Messenger (versie 7.1).  Nu ik zie hoe
> voortreffelijk Mozilla vertaald is door uw project, lijkt het me wel wat
> om daarmee ook Netscape 7.1 te vertalen. Weet iemand of een versie van
> de .xpi-bestanden voor Mozilla daarvoor te gebruiken is?

In mijn ogen is Netscape 7.1 dood en begraven. Doch er zitten dus nog enkele
zaken in waardoor mensen zich eraan zijn gaan hechten.

Ik heb net even in Bugzilla gezocht naar iets over de ondersteuning van
Netscape Webmail, maar heb er niets over gevonden. Ik had toch wel verwacht
dat ik een RFE zou aantreffen van iemand die zou vragen naar (native)
ondersteuning van Netscape Webmail door Mozilla Mail / Thunderbird.
Ondersteuning van de bekendste webmail-providers (of een generieke interface
voor het controleren van webmail) lijkt me toch handig in een mail-client.
En als Netscape Messenger de Netscape Webmail ondersteunt, dan moet dat ook
aan Mozilla Mail / Thunderbird toe te voegen zijn. Weet iemand misschien of
er zicht is op het vrijkomen van de Netscape-specifieke uitbreidingen nu de
Netscape-programmeurs feitelijk ontslagen zijn ? Aan de andere kant: het
blijft AOL en die wegen zijn soms ondoorgrondelijk.

> Mocht dat laatste niet mogelijk zijn, dan wil ik zelf een vertaling
> opzetten. Ik heb al een begin gemaakt via Mozillatranslator. Mocht
> iemand advies kunnen geven over het migreren van een Mozilla .jar of
> .xpi-bestand naar Netscape 7.1 dan houd ik me zeer aanbevolen.

Misschien kan l10nzilla ook nog enigszins helpen:
http://l10nzilla.mozdev.org/

Met vriendelijke groet,

Martijn
http://mozbrowser.nl