www-pl-discuss

Re: [www-pl-discuss] Konferencja o kształcie ochrony d óbr niematerialny

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] Konferencja o kształcie ochrony d óbr niematerialnych krakowskiego ruchu Nie dla ACTA
Date: Thu, 5 Apr 2012 13:17:29 -0600

Witam Jakubie,

Twoje zaproszenie zostało wysłane na listę tłumaczy GNU, ale nie
jestem pewny czy to jest to, czego oczekiwałeś.

Jeden z kilkuset projektów pod parasolem "Projektu GNU" jest właśnie
zespół tłumaczy witryny "www.gnu.org" na język polski. Większość
tłumaczy dość dobrze zna filozofię GNU oraz licencje. Oficjalnie, mogę
się wypowiadać jedynie jako "koordynator tłumaczenia www.gnu.org na
język polski", a nie w imieniu całego Projektu GNU.

Mogę Ci pomóc na trzy sposoby:

A) Zapytać szefa GNU/FSF czy jeden z tłumaczy (ja z góry wiem, że nie
mogę) mógłby uczestniczyć w konferencji reprezentując GNU/FSF.
Reprezentowałem GNU w przeszłości, więc wiem, że to możliwe, a nawet
"normalne". Podkreślam, że ta osoba byłaby jako członek jednego z
projektów GNU, dobrze znająca filozofię GNU, ale nie jako pełnomocnik
GNU.

B) Pomóc Ci znaleźć inne organizacje związane z wolnym
oprogramowaniem, które może by mogły wysłać przedstawicieli (np.
Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania - http://www.fwioo.pl/ ).

C) Skierować do materiałów przygotowanych przez GNU/FSF odnośnie ACTA.
Te będzie można cytować jako oficjalne stanowisko Projektu GNU.

Pozdrawiam,
Janek