www-tr-comm

Re: [www-tr-comm] Re: Gnu.Org'da ki Makalelerin Çevirisi Hakkında

From: Firat Ozgul
Subject: Re: [www-tr-comm] Re: Gnu.Org'da ki Makalelerin Çevirisi Hakkında
Date: Fri, 29 Aug 2008 17:14:42 +0300

Aslında dediğiniz gibi, benim de niyetim "elimi kirletmek". Sadece zaman kaybeder miyiz acaba, diye bir endişe taşıyordum. Ama madem amacımız asıl ulaşmak istediğimiz yere varmak, o zaman sizin de önerdiğiniz gibi, bana birkaç adımda neyin nasıl yapılacağını
anlatırsanız benim için de iyi bir başlangıç olmuş olur.

İyi çalışmalar,
Fırat

2008/8/29 Ali Servet Dönmez <address@hidden>
On Fri, 2008-08-29 at 14:36 +0300, Firat Ozgul wrote:

> Açıklamalar için teşekkür ederim. Sayfa düzenine zamanla alışacağımı
> düşünüyorum. Dediğim gibi, çevirileri incelemeye bugün başlamak
> istiyorum. Anladığım kadarıyla
> http://www.pittle.org/weblog/projects/www-tr adresindeki çevirilerden
> birini seçip yola koyulabilirim. Mesela şununla başlayabilir miyim?

Lütfen kendinizi çok da fazla o düzene alıştırmayın, çünkü asıl olarak
elde etmek istediğimiz oradaki düzeni (ki hiçbir kullanışlı yanı yoktur)
GNUN ile kontrol altına almak; bunun için de savannah'daki www
projesinin CVS deposunu kullanmaya başlamak gerekli.

> gnu-linux-faq.tr

Eğer bir seferde hepsini öğreneyim istiyorsanız lütfen bana bildirin ki
çok kısa ve öz birşekilde size birkaç adımda neyin nasıl yapılacağını
anlatmaya çalışayım. Bu sayede gnu-linux-faq belgesinin
çeviri/düzenlemesini doğrudan PO dosyası üzerinde yapabilir, bu sayede
yayımlamaya da hazır hale getirmiş olursunuz.

Başlangıçta biraz zaman kaybettirebilecek bir süreç olacağını bilsem de
GNU/Linux kullanan bir kişi olarak ben size çok da fazla zorluk
çıkaracağını sanmıyorum, üstelik bir kere alıştıktan sonrasında bize
kazandıracağı zaman ve kaynaklar buna değer diye düşünüyorum.

> Ancak sizin, "Şu daha uygun olur," dediğiniz bir çeviri varsa onu da
> inceleyebilirim.

Pittle.org'daki çeviriler zamanında tarafımdan www.gnu.org'dan başlangıç
olarak önemli gördüğüm çeviriler olarak seçilmiştir. Dolaisiyle herhangi
bir tanesini, örneğin belirttiğiniz gnu-linux-faq.tr'nin
çeviri/düzenlemesini yapmanızda bir sakınca yoktur.

[...]

Saygılarımla,
Ali Servet Dönmez

--